onsdag 22. juni 2022

Høstens konsertsesong blir aktiv!

Etter en litt tidligere sesongavslutning en planlagt, er vi virkelig i slaget igjen, og klar for en aktiv høstsesong. Vi er fremdeles i en planleggingssituasjon hvor vi pga pandemi, vil presentere gjester som opprinnelig var engasjert for både 2 og 3 år siden. Vi er selvsagt veldig glad for å få gjennomført de planene vi hadde lagt, selv om de ble litt utsatt.

Vi sparker i gang høstsesongen med sosial kick-off til ukjent sted allerede 13. august. 14. august er første øvelse, og allerede 11. september er vi klar for Brasstreff på Royal Garden i regi av Ila Brass Band. Brasstreffet er arrangert jevnlig i over 40 år, på initiativ av Erik Bøgh, den gang leder i Solbakken skolekorps (seinere Solbakken og Vikåsen skolekorps). Brasstreffet har hele tiden vært en fin arena for å samle Trondheim og omegns brassband, og antall deltakere varierer fra år til år, avhengig av korpsenes andre planer. Denne gang skal 6 brassband samles for konsert! For vår del blir dette første gang vi deltar siden 2015, et lite comeback, der altså!
Vi ser fram til å treffe nye og gamle musikkvenner til felles konsert.

25. september tar vi turen nordover i fylket, og besøker Skatval hornmusikklag. Korpset var gjester hos oss på Høstsprell i 2019, og det er stas for oss å få komme på gjenvisitt!

13. november er det igjen klart for vår tradisjonelle Trondhjemsnatt i Vår Frue kirke, i samarbeid med Frelsesarmeen i Trondheim. Dette er uten tvil vårt mest suksessfulle konsertkonsept, dette gir vi ikke slipp på! God langtidsplanlegging gjør at vi får de gjestene og samarbeidspartnerne vi ønsker å presentere for publikum, så også denne gang.
Forsalg av billetter:  Ticketmaster.no


Årets sangsolist er Thomas Brøndbo, som starta sangkarrieren i flere av sine brødre Eskil og Bjarne sine band, har nå i flere år hatt sin egen solokarriere. Han har skrevet flere nydelige sanger og vil sammen med oss presentere et lite knippe med variert utrykk og tekster valgt for anledningen. 
Vi ser fram til samarbeidet med Thomas!



A Cappellissimo blir selvsagt med denne gangen også, som mange ganger før! Koret er godt befestet i Trondheims kormiljø og er inne i sin 25-års jubileumssesong. Grete Daling, som er korets faste musikalske leder, har for tiden permisjon og har overlatt ledelsen til Tove Ramlo-Ystad, godt kjent for de fleste. Det er alltid en glede å la A Cappellissimos vakre sang være med på å gi konserten den rette stemning og god variasjon.



Julekonsertene "Jul i Nidaros" har vært avlyst 2 år, så nå setter vi alt inn på å skape den beste julestemningen ever! Lørdag 17. desember rigger vi oss til i Rådhussalen på Biblioteket, som vi gjorde for første gang i 2003. 2 konserter samme dag må til for å få plass til alle som vil være med denne førjulslørdagen. Endelig får vi også presentert Sofie Venæs fra Hegra som sangsolist. Vi stiftet bekjentskap med Sofie høsten 2019 og falt pladask for hennes nydelige stemme og vesen. Hun har etter musikklinje, folkehøgskole og utdanning fra Musikkteaterhøgskolen i Oslo, jobbet som freelance artist.

Vi gleder oss til samarbeidet, og lover publikum nydelig julemusikk framført av en vakker sanger og et brassband i særdeles god julestemning!


Det blir stas å få gjennomføre en hel konsertsesong igjen, det er en stund siden sist.

Vi ønsker vårt publikum velkommen tilbake og god fornøyelse på høstens konserter med
Nidaros Brass Band og gjester!

1 kommentar:

  1. Hei alle sammen, mitt navn er Bohuslava Shevchenko og jeg vil dele mitt vitnesbyrd, jeg er en lykkelig gift kvinne med 2 vakre barn, på et bestemt tidspunkt begynte mannen min å oppføre seg rart for meg, det begynte litt etter litt, vi kjemper og krangle nesten hele tiden og til slutt forlot han meg for en annen kvinne fordi han ikke lenger føler noen kjærlighet til meg, jeg ble forlatt med våre 2 barn, han kommer nesten ikke til huset, men for kjærligheten jeg hadde til ham, ville jeg For ikke å la ham gå, måtte jeg diskutere problemet mitt med en venn av meg og foreslo at jeg heller skulle kontakte en trylleformler, som kunne hjelpe meg å fortrylle for å bringe ham tilbake, men jeg er typen som aldri trodde på trylleformularen. støping. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å prøve.
    Jeg gjorde alt jeg ble bedt om å gjøre, og etter en tid begynte alt å fungere bra igjen, mannen min kom tilbake til huset, ba meg og barna om unnskyldning, og vi lever alle lykkelige sammen nå, jeg kan ikke takk til Dr. Nosa Ugo som hjalp meg med å gjenopplive min familie. du kan kontakte ham gjennom hans

    E-post: karnataka.temple@gmail.com

    Kontakt ham for alle slags åndelige problemer og se det store arbeidet.

    SvarSlett